maandag 20 december 2010

A little poetry of love

Bij het opruimen kwam ik ineens een paar gedichtjes tegen die ik anderhalf jaar geleden geschreven heb voor een bruiloft. Geen love poems a la Shakespeare of Dickenson , maar toch mooi om ze zo rond deze tijd van het jaar - waarin geluk en liefde toch een grote rol blijft spelen - hier neer te zetten. Wie krijgt er immers ooit genoeg van de liefde?

---------------------------------------------------------------------

'Dromen bestaan, zegt de liefde
Zodra je mij vindt, dan weet je genoeg
Ook bij het ontwaken droom je dan verder
Want samen met mij begint de dag nooit te vroeg'

'Het begint met één blik,
één kus, één seconde.
En dan de gedachte
ik heb jou gevonden.
Met jou wil ik verder
de oneindigheid in.
Niets houdt mij tegen
dit is het begin.'

'Als dromen mochten kiezen
dan trouwden ze met de liefde
Al het mooie werd dan echt
en nog mooier dan het verliefde
Voorbestemd werd waargebeurd
en wensen kwamen tot leven
Het einde kwam nooit in het zicht
Even voor altijd, altijd voor even'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten