maandag 20 december 2010

Prinsesje-nu-meteen

Ik dacht...nu ik toch aan het rijmen ben:
Bij deze een 'ode' aan het 'prinsesje' voor wie ik mij afgelopen weekend in het zweet heb gewit, aangezien ze mijn kamer niet met gekleurde muren wilde accepteren. Hoewel ik tijdens het schilderen verschillende wraak scenario's door mijn hoofd heb laten gaan, heb ik er uiteindelijk voor gekozen om er gewoon boven te staan en mijn zoete wraak op een creatieve manier te uiten. Niets beter dan frustratie omzetten in inspiratie!

-----------------------------------------

Prinsesje-nu-meteen

Er was eens een verwaand prinsesje
Carolina was haar naam
En alles wat zij wilde
moest meteen worden gedaan

Ik wil geen spruitjes eten
riep de hoogpotige prinses
Ik wil pannenkoek en friet
en wel stipt om kwart voor zes

En die kleurtjes op de muren
Die staan me ook niet aan
Ik wil alles strak en wit
En de vloer die moet eraan

Ik wil uren heel heet douchen
en nooit schoonmaken achteraf
Ik heb geen handjes om te wapperen
voor nare klusjes heb ik mijn staf

Zij mogen poetsen, boenen, schrobben
totdat alles glimt en blinkt
En aan de slag met takenlijstjes
die door mij worden gevinkt

Alles in huis moet spik en span
Ik duld geen tegenspraak
En o wee als je iets niet doet
Dan neem ik zoete wraak

Ik teken geen contracten meer
of verlink je bij mijn pa
Want wie niet werken wilt moet voelen
En ik trek alle foutjes na

Pas als alles naar mijn wens is
tot in het kleinste accessoir
Dan pas, en niet eerder, zal ik rusten
en is prinsesje-nu-meteen pas klaar


Geen opmerkingen:

Een reactie posten